Naar Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu Naar Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu

Naar Key West

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

08 Maart 2016 | Verenigde Staten, Key West

Hoi iedereen,
Vandaag zijn we de Keys wezen bekijken, een rit van ongeveer 100 miles (160km) met diverse tussenstops. De eerste stop was bij Morada Bay op Islamorada, alwaar een prachtig wit strand met schitterende palmbomen de eerste kiekjes opleverde. Daarna verder naar Sombrero Beach in Marathon, 1 van de mooiste stranden van de Florida Keys. Hier hebben we even heerlijk een uurtje op het strand gelegen en natuurlijk weer de nodige foto’s gemaakt. Je kijkt hier echt je ogen uit door al het moois wat er is te zien, het ene plekje nog mooier dan het andere. Vervolgens de reis voortgezet richting de 7 Mile Bridge. Een oudere man op Sombrero Beach die hier ieder jaar overwintert had dit aanbevolen. Je kunt hier over de oude (spoor)brug een wandeling maken naar ondieper water, waar de rondzwemmende vissen goed te zien zijn. We hebben een schildpad zien zwemmen, een leguaan die lag te zonnen op een brugpijler en zelfs een haai van anderhalve meter lang die vlak voor ons langs zwom. Prachtig om te zien wat hier zoal leeft op de scheiding van de Atlantische Oceaan en de Golf van Mexico. Het was een stevige wandeling (zo’n 3,5 miles), maar zeker de moeite waard om te doen. Hierna ging de reis non-stop verder naar Key West. Onderweg val je van de ene verbazing in de andere; overal prachtige vergezichten over de azuurblauwe zee met de vele eilanden die de keys rijk zijn. Wat een geweldige sprookjes-achtige wereld is dit hier toch! In Key West met z’n allen nog even rondgelopen en natuurlijk weer de nodige plaatjes geschoten. Op de terugreis zijn we gestopt op Big Pine Key bij een fameus pizza restaurant, een tip van de medewerker van de plaatselijke VVV. Als je hier binnen komt weet je even niet wat je ziet. Het gehele restaurant is bekleed met 1 dollar biljetten! Wanden, plafonds en zuilen vol met geld. De eigenaar heeft in 2006 in een interview aangegeven dat er tussen de 60 en 70 duizend biljetten waren opgehangen. Nu, 10 jaar na dato hangt er dus al weer veel meer dan die 70 duizend om je heen. Ik vraag me af hoe deze man het heeft geregeld met de brandverzekering, zoiets zou in Nederland absoluut geen keurmerk hebben gekregen…. Hierna zijn we teruggereden naar ons hotel in Key Largo om nog even heerlijk buiten te zitten. Ook was er een feestje te vieren, ik werd om 12 uur 50 jaar en daar moest op gedronken worden. Hoe mooi kan het zijn: je 50ste verjaardag vieren op Key Largo, en dan ook nog eens 6 uur tijdsverschil, waardoor ik 6 uur langer een veertiger ben geweest. ;-) Prachtig boek gekregen met oude foto’s en anekdotes uit vervlogen jaren, in elkaar gezet door al m’n vrienden en familie. Helemaal top!!! En niet te vergeten deze reis, die al ver van tevoren door Jan en Wijnanda in het geniep is voorbereid. Van Jan en Serissa een prachtige stropdas met tekst gehad + een Amerikaanse vlag voor m’n verzameling in de garage. Ik ben de gelukkigste man op aarde en ben van plan om hier dan ook maar te blijven….. ;-) Tot de volgende ronde!

• 10 Maart 2016 - 06:35

Gea:

Wat toch weer geweldig mooi