Kennedy Space Center - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

03 Maart 2016 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

Hoi allen!
Vandaag zijn we met z’n zessen naar Kennedy Space Center geweest, Melanie en Wijnanda hebben we vanochtend afgezet bij de Voluvia Shopping Mall in North Daytona. Er moest nog e.e.a. worden aangeschaft, en Melanie had niet erg veel zin om naar KSC te gaan, darom is Wijnanda met Mel meegegaan. Na een rit van ongeveer 90 kilometer aangekomen bij KCS, een gigantisch groot gebied vanwaar heel veel bemande en onbemande ruimtevaartuigen worden gelanceerd. Meteen ook de guided tour gedaan, je wordt dan in een bus over het complex gereden en doet verschillende lanceerplatforms aan. Hier ook al diverse alligators in levende lijve kunnen aanschouwen. Ze liggen in bijna ieder slootje of vijver wat je ziet. Wat een gigantisch groot gebied is dit zeg! Alles is hier mega, je kijkt echt je ogen uit. Na de tour nog e.e.a. aan attracties en natuurlijk de rakettentuin bezocht. Hier zie je bijvoorbeeld de voorbereidingen die vooraf gaan aan een lancering. In een mega grote filmzaal wordt een video getoond van de Atlantis, de eerste spaceshuttle die is gelanceerd. Gaandeweg de film wordt de wand doorzichtig en sta je ineens oog in oog met die shuttle, die dus in de grote hal erachter staat opgesteld. Wat een gigantisch groot ding is dat als je er een paar meter vanaf staat! Al met al een geweldige ervaring om deze shuttle van dichtbij en in het echt te zien. Zo’n dag vliegt voorbij, het was reeds tegen zessen toen we op de terugweg waren. Onderweg wederom langs Walmart gereden, ditmaal om pizza’s mee te nemen voor in de oven. Het is al weer de laatste avond hier in Daytona Beach, we trekken morgen verder zuidwaarts richting Miami. We verblijven tussen Fort Lauderdale en Miami en zitten daar pal aan het strand. Het wordt een stevig ritje (ongeveer 4 uren rijden incl. stops), maar eerst willen we nog een glimp meepikken van de Bike-week hier in Daytona. Dit wordt dit jaar voor de 75e keer georganiseerd en schijnt het grootste Harley Davidson treffen ter wereld te zijn. Nou, dat willen we dan wel eens zien! Jan en Serissa rijden meteen ’s ochtends die kant op voor hun afspraak, we zullen dus niet gezamenlijk zuidwaarts rijden. Morgenavond dus een stukje vanuit Hollywood, met waarschijnlijk ook nog wat foto’s van het motorgeweld hier in Daytona. Veel lees- en kijkplezier nog, en groeten van ons allen hier in Florida.
Oant moarn!

• 04 Maart 2016 - 08:33

Griet:

wat gigantisch allemaal wat zien jullie veel te veel om te vertellen geniet er van
    liefs ma