Reis en aankomst Kissemmee (Orlando) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu Reis en aankomst Kissemmee (Orlando) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst Kissemmee (Orlando)

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

27 Februari 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allen,
Hier is weer even een update van de avonturen in Florida. Vandaag (zaterdag) zijn we vertrokken vanuit Tampa richting Kissemmee, nabij Orlando. Rond half 9 was iedereen al weer volop in de weer om e.e.a. in te pakken voor vertrek. Rond 11 uur zijn we vertrokken richting Orlando, een tripje van ongeveer 65 miles door het binnenland. Het is hier momenteel erg druk vanwege de snowbirds (ouwe lui uit noordelijker gelegen streken die hier overwinteren), dus ook op de wegen was het erg druk. Normaal gesproken is het een kwestie van cruise-control instellen en gaan met die banaan, maar nu dus even wat vaker afremmen en kleine files op de wegen. Onderweg nog even gestopt om de beentjes te strekken en de blaas te legen, waarna de reis is voortgezet. Omdat Jan steeds voorop reed ben ik ook dit keer bij het verlaten van het parkeerterrein klakkeloos achter de wit/grijze SUV aan gereden waarvan ik dacht dat het de auto met Fam. Veleke was. Onderweg vraagt Melanie: Waar zijn Jan en Serissa en de kinderen? Ik: Die rijden hier schuin voor ons, waarop Melanie vraagt: Waar dan? En ik weer: schuin voor ons, zie je dat niet? Maar dat is een heel ander kenteken, merkt Melanie op, en ineens viel het kwartje. We zijn er dus als een haas vandoor gegaan om een wildvreemd persoon/gezin te volgen richting weet ik veel. Gelukkig hadden we zelf ook een routeplanner aan boord, dus konden we op eigen kracht bij het hotel komen. En ja hoor, je raadt het al, ongeveer 5 minuten later kwamen ook Jan, Serissa en de kids het parkeerterrein op rijden, na eerst bij vertrek het gehele parkeerterrein te hebben afgezocht naar ons. Het was inmiddels rond 1 uur, terwijl de check-in vanaf 3 uur mogelijk was. Niet getreurd, we mochten wel alvast gebruik maken van de faciliteiten alhier. Dan maar even wachten bij het zwembad, en terwijl de kids met z’n allen een frisse duik namen, hebben we zelf even heerlijk kunnen genieten van de rust en de nieuwe omgeving. Gelukkig hadden we nog genoeg proviand vanuit het vorige hotel neegenomen, dus aan eten en drinken geen gebrek. Na te hebben ingechecked hebben we nog even heerlijk bij het zwembad gezeten en ons daarna klaargemaakt voor het avondeten. Dit was ongeveer 500 mtr verderop, en hebben we dus lekker met z’n allen te voet afgelegd. Heerlijk gegeten, en bovenal niet duur (in vergelijking met de avond hiervoor), dus lekker voldaan richting de kamer gegaan en mooi op tijd onder de wol. Het is nog steeds erg wennen aan de 6 uren tijdsverschil met Nederland, waardoor de interne klok nog wel eens in de war geraakt….Morgen (zondag) staat een ritje naar een dino-park gepland, en voor maandag een uitstapje naar Universal Studios (Disney World Orlando). Op het moment van schrijven is het inmiddels ook al 11 uur in de avond, dus ik brei er een eind aan. Tot de volgende ronde!

• 28 Februari 2016 - 09:50

Griet :

gaat helemaal goed daar

• 28 Februari 2016 - 11:11

Gea:

Haha dat je achter verkeerde auto aan hebt gereden. Wat zullen jullie achteraf gelachen hebben daarom. Groetjes Gea

• 28 Februari 2016 - 11:23

Nicola:

Goedemorgen ,

Weer een heel leuk en uitgebreid verslag van jullie reis . Hopelijk nu allemaal goed geslapen .
    Zal niet meevallen op 1 kamer en jetlag . Ik zie Jan in de korte broek en de rest met lange broeken.
    Dus de temperatuur is matig . De foto,s zijn erg leuk !!
    Veel plezier in de parken . Doe de groetjes aan allemaal .
    Nog even : hier een prachtige blauwe lucht maar koud .

Groetjes Nicola Hans

• 28 Februari 2016 - 21:20

Elly Veleke:

Weer een leuk verhaal. Ik moest wel lachen dat jullie achter de verkeerde auto aan zijn gereden. Toch wel fijn zo'n routeplanner.
    Veel plezier allemaal en doe de familie Veleke de groeten van ons (Elly en Willem).

• 29 Februari 2016 - 02:47

Alex:

Goeiemorgen vankantievolk
    Ga zo door dan komen jullie er wel (of niet).
    Succes en nog veel plezier
    Groetjes het werkvolk en TomTom

Tags: orlando