Vertrek richting Florida - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu Vertrek richting Florida - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van André Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek richting Florida

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

25 Februari 2016 | Verenigde Staten, Tampa

Vanochtend om half 4 zijn we vertrokken richting Dusseldorf, een autorit van ongeveer 2 uur en 20 minuten vanuit Noordwolde. De wegen in Noordwolde waren een beetje wit van de sneeuw, maar het was een mooie heldere nacht, en dus goede omstandigheden voor dit ritje. Onderweg geen noemenswaardige vertragingen gehad, zodat we rond 6 uur voor de vertrekhal stonden. Hier de spullen uitgeladen, zodat de vrouwen en de kids alvast in de rij konden gaan staan voor de check-in, terwijl de mannen de auto’s naar de parkeerhal brachten. Ook dit verliep allemaal vlotjes, zodat we omstreeks 7 uur lekker aan een bak koffie en een drankje zaten. Rond half 9 door de douane en richting de gate gegaan, alwaar men rond kwart over 9 begon met de boarding. Uiteindelijk om 5 voor 10 vertrokken voor de lange zit richting Florida. De eerste uurtjes in zo’n vliegtuig gaan betrekkelijk snel voorbij, beetje spelen met entertainmentsysteem, hier en daar een praatje, en nuttigen van de lunch. Op het moment dat je bij jezelf denkt: M’n kont begint nu best wel een beetje verdoofd aan te voelen, ben je dus nog lang niet op de helft van de vliegtijd en zal je dus andere oplossingen moeten verzinnen. Dan maar ff staan en een praatje maken met een koud biertje in de hand, we zijn per slot van rekening toch al een hele poos onderweg. Weer terug in de stoel en maar ff een filmpje erop om zodoende weer anderhalf uur verder te geraken. Shoot, volgens het vluchtschema zijn we nog ongeveer 2 uren onderweg, nog maar ff een filmpje draaien dan. Een poosje later schrik je dan wakker omdat je – gezien de vorderingen in de film - al een kwartier in een onmogelijke houding in de stoel hangt. Nog ff volhouden, we komen in de buurt… Als dan eindelijk, na meer dan 10 uren te hebben gevlogen, het toestel weer veilig aan de grond staat, ben je zo blij als een kind dat je eruit mag. Nog even door de douane en dan de koffer ophalen, om vervolgens de huurauto te halen en richting Tampa te kunnen rijden. Ook bij de douane en de huurauto-balie moest er weer achter in de rij worden aangesloten, waardoor het onderhand al laat in de middag was toen we eindelijk ‘on the road’ waren. Onderweg ook nog maar even gestopt bij een Walmart om de eerste nodige boodschappen te doen. Rond 10 uur ’s avonds waren we bij het hotel in Tampa, alwaar de meesten van ons meteen in de nachtmodus zijn gegaan. Nog even een biertje/wijntje op het balkon ter afsluiting van de lange reis en dan naar bed, morgen een nieuwe dag!

• 27 Februari 2016 - 09:26

Gea:

Hoi allemaal

Het ziet er allemaal prachtig uit daar. En je hebt al mooie verslagen geschreven andre. Geniet er maar lekker van met z n allen.

Groetjes gea

• 27 Februari 2016 - 09:28

Griet De Jong:

ja dat is dan metelkaar een hele reis

• 27 Februari 2016 - 11:44

Dieuwerke:

Goed om te lezen dat de reis zonder gekke dingen is verlopen
    We lezen mee. Groetjes aan iedereen